Sou aquí: Inici Servei de Mediació Oficina d'Intermediació Hipotecària Funcionament de l'Oficina d'Intermediació Hipotecària
Atenció Ciutadana

CONVIVÈNCIA I SEGURETAT

Oficines de la Guàrdia Urbana de Vic
Carrer Era d’En Sellés número 10

 

T: 93 885 00 00
F: 93 881 47 03
gurbana@vic.cat

 

HORARI D'ATENCIÓ AL PÚBLIC:

Gestió de tràmits:

de dilluns a divendres de 9h a 13h, i de 16h a 20h 
 

EMERGÈNCIES 092 / 24 Hores

Funcionament de l'Oficina d'Intermediació Hipotecària

 

QUI ES POT ADREÇAR A L’OFICINA?
 

Es poden adreçar a l’oficina tots aquells ciutadans i ciutadanes que tinguin problemes a l’hora de fer front al pagament de les quotes hipotecaries que en el seu dia van acordar amb l’entitat financera; o bé que prevegin que en un futur immediat no hi podran fer front i que aquesta situació de dificultat econòmica els pugui conduir a una situació de risc d’exclusió social i/o residencial.

 

GESTIÓ DE LA DEMANDA

Una vegada els ciutadans s’adrecen a l’Oficina d’Intermediació Hipotecària, se'ls fa entrega d’un full amb una relació escrita del tots els documents que han de fer arribar al servei per tal de poder treballar el cas, així com els necessaris per analitzar la capacitat de pagament de l’usuari.

Una vegada entregats els documents, el servei de mediació dóna una hora per mantenir una entrevista personal i individual amb la persona mediadora que conduirà el procés.

 

OBJECTIU I PASSOS DEL PROCÉS

 

L’objectiu de la intermediació és aconseguir la millor proposta per la persona afectada i que aquesta sigui acceptada per l’entitat financera.
Aquest objectiu final ha de passar per un procés, que és pròpiament el de la intermediació hipotecaria i que es composa de tres etapes:

 

1.- Anàlisi:

 

- de la situació de la persona afectada i possibilitats de millora.
- de la sol•licitud que fa l’usuari i què espera aconseguir amb la intermediació.
- de la proposta que finalment es farà arribar a la entitat financera.

 

2.- Valoració:

 

- del cas i determinar, en funció de les característiques i requisits, si pot ser treballat pel servei.
- de la possibilitat de modificar la sol•licitud que fa inicialment la persona afectada, sempre i quan aquesta es pugui millorar, sempre de forma consensuada amb l’usuari.
Finalment es fa arribar la proposta a l’entitat financera.

 

3.-Resposta de l’entitat financera:

 

- Acceptada. L’usuari firma la nova proposta i es tanca el cas.
- Acceptada amb canvis. Aquests canvis es comuniquen a la persona afectada i es valora la viabilitat. Una vegada consensuats es firma per la persona afectada i es tanca el cas.
- Rebutjada sense discussió. En aquest cas també es comunica a l’usuari i se’l informa i orienta de les alternatives que existeixen a la intermediació.

 

DOCUMENTACIÓ QUE CAL APORTAR

  

COM CONTACTAR?

 

OFICINA D'INTERMEDIACIÓ HIPOTECÀRIA

Servei de Mediació Ciutadana i Comunitària

Regidoria de Convivència i Seguretat

 

Oficina Municipal del Remei

Carrer Virrei Avilés, 34

08500 - VIC

Tel. 93 886 21 00 - extensió: 20917

serveimediacio@vic.cat


Accions del document

  • IMPULSVIC
  • SERMUVIC
Ajuntament de Vic
C. Ciutat 1, 08500 Vic
Tel. 93 886 21 00
Fax. 93 886 29 21
atenciociutadana@vic.cat

Horaris d'Atenció Ciutadana
  • CREACCIÓ
  • VIALNET
  • RASESVIC
  • VICVERD
  • MINSVIC

Carregant...