Sou aquí: Inici Notícies Més de 50 municipis representats a la primera jornada d’agents cívics de l’administració local catalana
Atenció Ciutadana

CONVIVÈNCIA I SEGURETAT

Oficines de la Guàrdia Urbana de Vic
Carrer Era d’En Sellés número 10

 

T: 93 885 00 00
F: 93 881 47 03
gurbana@vic.cat

 

HORARI D'ATENCIÓ AL PÚBLIC:

Gestió de tràmits:

de dilluns a divendres de 9h a 13h, i de 16h a 20h 
 

EMERGÈNCIES 092 / 24 Hores

Més de 50 municipis representats a la primera jornada d’agents cívics de l’administració local catalana

S’estrena el web “Veïnat+” que promou les experiències positives en matèria de bon veïnatge a la ciutat de Vic

Nov 22, 2016

 La gran participació en la jornada tècnica “Present i futur de la figura de l’agent cívic a l’administració catalana” va demostrar la necessitat de crear un espai de trobada per parlar i potenciar una figura clau en el diàleg amb la ciutadania.

Susagna Roura, regidora de Convivència i Seguretat, va mostrar-se molt satisfeta per haver copsar aquesta necessitat i que la ciutat de Vic hagi estat el primer municipi català en endegar una jornada d’aquestes característiques en què més de 150 persones, de 52 municipis d’arreu del país, van poder debatre i compartir experiències d’un cos que vetlla per reforçar els valors del respecte, la comunicació i el diàleg.

Roura va destacar que els agents cívics es basen en la coordinació i la comunicació dins de l’àmbit veïnal per tal de resoldre conflictes entre la ciutadania. Per aquest motiu, esdevenen una peça clau per conèixer la realitat quotidiana del territori.

 

Experiències positives entre veïns

 

Cristina Molas, tècnica de civisme de l’Ajuntament de Vic, va destacar que gràcies a la prevenció i mediació de conflictes s’evita que la problemàtica es magnifiqui o pugi d’intensitat. Aquest és el treball que es fa dia a dia des de la Regidoria de Convivència i Seguretat. A banda del treball exitós en aquest aspecte, ara la regidoria pretén recollir la convivència pròpiament dita, l'existència del no-conflicte, per treure a la llum la gran quantitat d'experiències positives que ens envolten cada dia. El recull es farà des del web Veinat+, que s'ha presentat durant la jornada, i que mostra les experiències positives narrades pels propis veïns i veïnes.

 

A “Veïnat +” s’hi poden consultar històries com les que Antònia Clapers, veïna del barri de l'Estadi, ha explicat a la presentació del web. Clapers ha narrat que quan va passar a ser la presidenta del bloc d’edificis on viu, va optar per traslladar les reunions a peu d’escala a dins de casa seva per fer-les més acollidores. Així, des de fa 11 anys, les trobades veïnals es fan al seu menjador amb una mica de refrigeri i tots els veïns de procedències molt diverses s’han convertit en una gran família.

 

Eduard Freixedes, cap d’interior de la Catalunya Central, va excusar l’assistència del conseller d’Interior, Jordi Jané, per motius de salut i va agrair a l’Ajuntament de Vic la celebració d’aquestes jornades tan necessàries al territori català.

 

Freixedes va remarcar que la figura de l’agent cívic no és fruit d’una manca d’efectius si no de la necessitat de flexibilitat en les respostes davant problemes cada cop més complexos.

 

 

Una dècada amb agents cívics

 

Des de l’any 2011 els agents cívics de la ciutat de Vic formen part de la regidoria de Convivència i Seguretat juntament amb el servei de mediació i la guàrdia urbana. Un servei municipal que s’ocupa de difondre l’ordenança de bon govern, civisme, bons costums i convivència ciutadans, aprovada en el ple del 24 d’abril de 2006, a través de campanyes informatives per millorar la qualitat de vida dels ciutadans i en què es regulen els usos dels espais públics.

Al llarg d’aquesta dècada s’ha definit un perfil de treballador que encaixa dins l’estructura organitzativa municipal. A dia d’avui, Vic disposa d’una persona que coordina l’equip  i quatre persones més dins el cos d’agents cívics que estan estretament vinculats. A més, es compta amb el servei de mediació format per un parell de mediadors i una administrativa. En total, vuit persones dedicades a escoltar la gent i mediar els conflictes veïnals quan n’hi ha.

                                           

Susagna Roura va manifestar que es pretén consolidar el cos d’agents cívics i el servei de mediació en estreta col·laboració amb els guàrdies de proximitat, fomentant el treball transversal i remarcant la voluntat de servei complet de cara al ciutadà.

  • Compartir:
  • Facebook
  • Twitter
  • del.icio.us
  • Meneame
  • Digg
Accions del document

  • IMPULSVIC
  • SERMUVIC
Ajuntament de Vic
C. Ciutat 1, 08500 Vic
Tel. 93 886 21 00
Fax. 93 886 29 21
atenciociutadana@vic.cat

Horaris d'Atenció Ciutadana
  • CREACCIÓ
  • VIALNET
  • RASESVIC
  • VICVERD
  • MINSVIC

Carregant...