Sou aquí: Inici Notícies Tots els pacients que han passat pel Pavelló Vic Salut han estat donats d’alta amb un bon pronòstic

Tots els pacients que han passat pel Pavelló Vic Salut han estat donats d’alta amb un bon pronòstic

Una seixantena de pacients han estat atesos al Pavelló Vic Salut durant les dues primeres setmanes de funcionament

Abr 22, 2020
Tots els pacients que han passat pel Pavelló Vic Salut han estat donats d’alta amb un bon pronòstic

Pavelló Vic Salut

Aquest dimecres fa just dues setmanes que el Pavelló Vic Salut va rebre els primers pacients. Durant aquest temps, aquest equipament municipal convertit en reforç hospitalari ha acollit una seixantena de persones ingressades, fet que ha permès alliberar desenes de llits de l’Hospital Universitari de Vic, l’Hospital Sant Jaume de Manlleu i l’Hospital Universitari de la Santa Creu de Vic.

 

Les instal·lacions

L’equipament funciona sota la coordinació assistencial del Consorci Hospitalari de Vic (CHV) com si fos una planta més de l’Hospital Universitari de Vic. El projecte de reconversió va estar liderat per l’Ajuntament de Vic amb la col·laboració de moltes empreses, institucions i ajuntaments de la comarca. Actualment, hi ha 32 llits en actiu a la primera pista del pavelló Castell d’en Planes, però l’espai té capacitat per acollir fins a 80 persones. Cada llit disposa d’una presa d'oxigen medicinal.

 

L’alcaldessa de Vic, Anna Erra, explicava aquesta tarda com va sorgir la necessitat de disposar d’aquest annex a l’hospital. “Les autoritats sanitàries van avisar que es podia arribar al col·lapse, ens van demanar l’espai i ens hi vam posar perquè el Pavelló Castell d’en Planes es pogués habilitar com a extensió de l’Hospital Universitari de Vic”. “El repte estava en la capacitat de resposta: Un pavelló serà capaç de reunir les condicions per ser una extensió de l’hospital?”, plantejava Erra. “S’ha demostrar que s’hi poden oferir les millors condicions a pacients i professionals del pavelló sanitari gràcies a l’esforç d’administracions i del teixit empresarial de la comarca”.

 

El pavelló compta amb tots els serveis de suport necessaris (assistencials i no assistencials) per facilitar el treball dels professionals i garantir el benestar dels pacients: piques de rentat de mans, sistemes informàtics amb els programes assistencials del CHV, bugaderia, farmàcia, lavabos i dutxes, servei d'alimentació i neteja, circuits de net i brut, entre d'altres.

 

 

Els professionals

 

L’atenció als pacients s’organitza a través d’equips multidisciplinaris. En la vessant mèdica, es conjuguen professionals en actiu amb una alta capacitat i experiència, metges i metgesses joves en formació i personal jubilat que aporta fortalesa al sistema. En l’àmbit de les Cures, es compta amb equips d’infermeres, auxiliars i portalliteres. Es disposa també d’un servei d’atenció psicològica per a professionals, pacients i familiars, així com de tots els serveis de suport imprescindibles: Neteja, Rober, Logística, Hoteleria, Manteniment, Seguretat...

 

De mitjana, cada dia treballen al centre una trentena de professionals, provinents de diferents institucions com el Consorci Hospitalari de Vic, Serveis Auxiliars a la Sanitat i també dels centres d’Atenció Primària que depenen de l’Institut Català de la Salut i l’EAP Vic Sud, així com alguns jubilats i voluntaris.

 

Els pacients

Des que es va posar en marxa han passat pel Pavelló Vic Salut una seixantena de pacients. A banda dels que encara segueixen ingressats, la resta han pogut ser donats d’alta hospitalària amb un molt bon pronòstic i se’ls fa seguiment a domicili en coordinació amb l’Atenció Primària.

 

Actualment, al Pavelló hi ha dues unitats obertes amb 32 llits en actiu. Diàriament, es donen entre 2 i 4 altes i s’efectuen entre 2 i 6 ingressos. El flux de pacients cap a aquest espai ha permès descongestionar els centres hospitalaris de la comarca, que acollien un gran nombre de pacients diagnosticats de Covid-19. Segons el coordinador mèdic del Pavelló Vic Salut del CHV, Francesc Xavier Quer, de mitjana en aquests moments hi ha entre 20 i 22 pacients ingressats (com a màxim s’ha arribat a 28), derivats de l’Hospital Universitari de Vic, l’Hospital Universitari de la Santa Creu de Vic i l’Hospital de Sant Jaume de Manlleu.

 

Confort i intimitat

A les persones ingressades se les atén amb la mateixa qualitat que si fossin a l’Hospital, doncs es disposa de les mateixes eines, recursos i serveis. Una de les prioritats és que els pacients hi estiguin confortables i que, malgrat estar en una zona oberta i diàfana, es respecti la seva intimitat. De fet, el Pavelló Vic Salut és l’única instal·lació d’aquest tipus on els pacients disposen fins i tot de televisió.

 

També es presta especial atenció a facilitar una bona informació sobre el seu estat de salut als pacients i als seus familiars. Estar al pavelló significa, en la majoria dels casos, un pas previ a l’alta hospitalària i cal preparar-los i que en siguin conscients. Quer comentava que s’ha ideat un sistema en què els pacients poden acostar-se a una porta de vidre i el familiar pot estar a l’altra banda, “es comuniquen per telèfon però es poden veure la cara”. I afegia: “Les necessitats ens obliguen a trobar idees”.

 

Seguretat

La infraestructura del pavelló i el disseny de les seves instal·lacions ha permès organitzar molt bé el sistema de seguretat dels pacients i dels professionals que hi treballen. L’equipament compta amb les mesures necessàries per evitar contagis i es disposa d’equips de protecció individual per als professionals. Tot, per protegir-los adequadament i evitar endur-se el virus a casa.

 

Tenint en compte la situació actual i l’incert comportament futur de la pandèmia, Quer no s’atrevia a dir quan finalitzaria l’ús sanitari del pavelló: “És difícil dir quan s’acabarà, però si en el desescalament es produeix un rebrot podrem atendre la situació, tenim espai suficient”. El coordinador mèdic del Pavelló també subratllava que la decisió d’adaptar l’equipament esportiu municipal es va prendre “quan hi havia el pic més alt i no sabíem si el pic duraria un dia, dos dies, dotze dies o un mes”.

 

L’alcaldessa va aprofitar l’ocasió per agrair, una vegada més, “tot l’engranatge de les autoritats sanitàries per actuar molt ràpid” i a tota la ciutat de Vic i a la comarca d’Osona la resposta oferta des del primer moment.

  

  • Compartir:
  • Facebook
  • Twitter
  • del.icio.us
  • Meneame
  • Digg
Accions del document

  • IMPULSVIC
  • SERMUVIC
Ajuntament de Vic
C. Ciutat 1, 08500 Vic
Tel. 93 886 21 00
Fax. 93 886 29 21
atenciociutadana@vic.cat

Horaris d'Atenció Ciutadana
  • CREACCIÓ
  • VIALNET
  • RASESVIC
  • VICVERD
  • MINSVIC

Carregant...