Sou aquí: Inici Notícies El Síndic de Greuges de Vic també atendrà a l’Oficina del Remei a partir del 3 de febrer

El Síndic de Greuges de Vic també atendrà a l’Oficina del Remei a partir del 3 de febrer

Serà cada primera setmana de mes, els dilluns de 4 de la tarda a 8 del vespre i els dijous, de 10 del matí a 2 del migdia

Gen 22, 2020
El Síndic de Greuges de Vic també atendrà a l’Oficina del Remei a partir del 3 de febrer

Joan Sala

El síndic municipal de greuges de Vic, Joan Sala, també atendrà a l’Oficina d’Atenció Ciutadana del Remei, ubicada al carrer Virrei Avilés número 34. Així a partir del proper dilluns, dia 3 de febrer, tothom qui concerti cita prèvia també es podrà dirigir a l’Oficina del Remei cada primera setmana de mes, els dilluns de 4 de la tarda a 8 del vespre i el dijous, de 10 del matí a 2 del migdia.

 

Pel que fa a la resta del mes, i sempre amb cita concertada, Sala atendrà a l’Oficina habilitada a la plaça del Pes, a la planta baixa de la Casa Consistorial.

 

 La ciutadania que vulgui presentar una queixa haurà de continuar emplenant un formulari amb les dades personals i de contacte de la persona o col·lectiu, explicar-hi el motiu i les accions fetes en relació amb la queixa i si s’ha obtingut resposta de l’Ajuntament i trametre’l a l’Oficina del Síndic municipal.

 

El formulari es pot obtenir a sindic.vic.cat o físicament a les Oficines d’Atenció al Ciutadà, tant de la plaça Major com del Remei.

 

Cal remarcar que el síndic de greuges municipal ha atès 59 casos durant l’any 2018. D’aquests, 41 han estat admesos i 27 acceptats.

 
 

Què és i què fa el síndic municipal?

 

És un servei municipal gratuït que defensa els interessos de la ciutadania de Vic davant les actuacions o omissions de l’Ajuntament. El síndic municipal defensarà els drets fonamentals amb una mirada transparent, autònoma i objectiva.

 

El síndic resol situacions que no s’hagin solucionat per la via habitual en assumptes que són competència de l’Ajuntament i dels organismes autònoms i les empreses municipals. Per tant, només es pot acudir al síndic quan no s’hagi obtingut resposta d’un procediment o quan la resposta no hagi estat satisfactòria.

El síndic municipal també actua d’ofici, sense que ningú hagi fet cap queixa, perquè considera que hi ha motius per intervenir-hi.

 
 

Qui hi pot presentar una queixa?

 

Tothom que estigui empadronat a Vic i, també, les persones jurídiques que tinguin una vinculació amb la ciutat. No cal l’assistència de cap advocat ni procurador.

 
 

En quins casos no pot mediar el síndic?

 

En conflictes entre particulars que no impliquin l’Ajuntament, ni en litigis pendents de resolució judicial; quan la queixa sigui anònima, o formulada amb mala fe o no estigui prou fonamentada.

Tampoc podrà actuar quan les queixes estiguin relacionades amb l’Ajuntament i els denunciants siguin treballadors del mateix ens municipal.

Quan el síndic no pot intervenir-hi, orienta i assessora sobre les gestions possibles que es puguin fer.

  • Compartir:
  • Facebook
  • Twitter
  • del.icio.us
  • Meneame
  • Digg
Accions del document

  • IMPULSVIC
  • SERMUVIC
Ajuntament de Vic
C. Ciutat 1, 08500 Vic
Tel. 93 886 21 00
Fax. 93 886 29 21
atenciociutadana@vic.cat

Horaris d'Atenció Ciutadana
  • CREACCIÓ
  • VIALNET
  • RASESVIC
  • VICVERD
  • MINSVIC

Carregant...